| produkt Mark Ravenhill przekład: Małgorzata Semil Reżyseria: Michał Rzepka Obsada: Wojciech Jaworski; Zofia Nather 5 marca godz. 19 | Kup bilet online | | | Surrealistyczna wizja namiętnej miłości Amerykanki i islamskiego terrorysty, zdolnej pokonać różnice międzykulturowe, patriotyzm lokalny, tortury w Guantanamo, a nawet śmierć, opowiedziana zostaje widzom Teatru Gdynia Główna bez znieczulenia. Ostra, miejscami bardzo brutalna makabreska "Produkt" ośmiesza kicz hollywoodzkich filmów i uderza w nieskończone pokłady ludzkiej hipokryzji. Reżyser Michał Rzepka daje dużo swobody Wojciechowi Jaworskiemu, aktorowi grającemu Jamesa, producenta filmowego z Hollywood, opowiadającego scenariusz filmu znanej aktorce Olivii (w tej roli Zofia Nather), w którym chce ją zaangażować. Jeśli mu się uda, będzie miał tytułowy "produkt", bo oprócz dobrego scenariusza, amerykańskie kino potrzebuje znanych twarzy. Jaworski ten pseudomonolog, przybliżający szaloną akcję filmu zlepionego z ulubionych gatunków amerykańskiego kina - romansu przygodowego, thrillera, dramatu obyczajowego i kina akcji - prowadzi w sposób brawurowy. Fragment recenzji: Łukasz Rudziński trójmiasto.pl | | premiera: WITHOUT MUSIC I AM NOTHING Reżyseria i choreografia: Josue Joseph La Epoca oraz Przemysław Wereszczyński Muzyka: Josue Joseph La Epoca 11 oraz 12 marca godz. 19 | Kup bilet online | | | Wereszczyński i La Epoca tworzą spektakl nie tylko z kartek prawdziwej historii: tworzą go, łącząc różne gatunki i konwencje teatralne, odmienne techniki tańca i style muzyczne, gdzie afro kubańskie, latynoskie rytmy łączą się z rumbą, mambo-salsą i baletem przy gorących rytmach energetyzującej, akustycznej muzyki. To dziki teatralny karnawał, pełen tańca, zabawy i pozytywnej energii. WITHOUT MUSIC I’M NOTHING to taneczny manifest pełen pełnokrwistego, ekstatycznego, energetycznego tańca! Ma inspirować do odważnego przekraczania sztywnych granic i spełniania marzeń. Fuzja dwóch ciał, dwóch żywiołów, dwóch sztuk, dwóch miast, zderzenie dwóch energii: Nowego Jorku i Gdyni!!! Josue Joseph La Epoca, nowojorczyk który tańczy muzykę. Twórca stylu tańca, w którym to on może decydować o jego charakterze… Przemek Wereszczyński niewyczerpane ciało i dusza Gdyni osadzone w gorących rytmach. Bilety: 40/50 zł do końca lutego w cenie:25/ 35 zł Sprawdź szczegóły | | | stacja bajek: wielkie ciasto inspirowane opowiadaniem J.R.R Tolkiena Kowal z Podlesia Większego scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski obsada: Piotr Srebrowski, Radosław Smużny 06 marca godz. 12 | Kup bilet online | | | | W zaczarowanym świecie teatru Srebrowskiego pojawia się wszystko, co niezbędne, aby zmienić optykę patrzenia na świat. Zapachy, kolory, światło, tajemnica, zabawne i ciekawe lalki poruszane w widoczny sposób przez aktorów oraz dźwięki tworzą bardzo zgrabną całość, a obietnica skosztowania ciasta wprowadza dodatkowe napięcie dramaturgiczne. Historia kucharczyka Kowalczyka nie jest banalną opowieścią o losach starającego się o przychylność kuchmistrza młodego chłopca. Opowieść pogłębiona jest refleksją nad prawidłami światów: realnego i fantastycznego, który był punktem wyjścia w tworzeniu przedstawienia. Mimo że to aktorzy byli „sprawcami” ruchu lalek, to jednak właśnie lalki były bezsprzecznie najciekawszymi składnikami „Wielkiego ciasta”. Wykonane z różnych kuchennych przyrządów i „narzędzi”, czyli z garnków, pokrywek, durszlaków, ubijaczek, szroberów, sztućców itp. wzbudzały zaciekawienie dzieci, zawsze otwartych na nowości, ale także dorosłych, starających się przeanalizować „skład” poszczególnych postaci. Jednym słowem – debiut reżyserski Piotra Srebrowskiego, aktora mocno już zakotwiczonego w Trójmieście, można udać za udany. Fragment recenzji: Katarzyna Wysocka, Pomorze Kultury Bilety: 20 zł Sprawdź szczegóły | | | | Pomiędzy wg Ślubu Witolda Gombrowicza scenariusz i reżyseria: Ewa Ignaczak obsada: Ida Bocian; Łukasz Dobrowolski; Marek Sadowski; Bartłomiej Sudak. 13 marca godz. 18 | Kup bilet online | | | | Najlepszy spektakl offowy 2015 r. wg Gazety Świętojańskiej. Fragmenty recenzji: "Pomiędzy" Teatru Gdynia Główna to bardzo udana propozycja teatru offowego, zarówno na poziomie kompozycji, jak uniwersalnego przekazu. To przykład świadomego podążania ścieżką kontestacji rzeczywistości przez Ewę Ignaczak przy jednoczesnym odblokowaniu zahamowań w wyrażaniu zachwytu nad tekstem. Obecna sytuacja w Polsce mogła sprzyjać reminiscencjom i folgowaniu wyobraźni reżyserki, a nawet popadaniu w stan energetycznego odrętwienia, jednak całość przemawia ponad zbiorowościami, tymi lub tamtymi. Po raz pierwszy w siedlisku Teatru Gdynia Główna skojarzono w związki tekst i przestrzeń tak, aby ciągle pozostawać poza przestrzenią, czego oczekiwałby Gombrowicz. Forma burzyła sformalizowanie wywołane pozycją, jaką przyjęło się podczas "trójstacjonarnego" wędrowania poprzez wyłożoną posadzką podziemną przestrzeń. I może to właśnie owe podziemia nadały kolejne walory temu spektaklowi […] Ewie Ignaczak udało się "postawić" najlepszy od lat spektakl, wcale nieprzekroczeniowy, ale offowo wysmakowany i dojrzały. Dwie godziny udanego spotkania z plątaniną znaczeń i "dutknięć"[…] Katarzyna Wysocka – Gazeta Świętojańska Bilety: 25/ 35 zł Sprawdź szczegóły | | | | |
Komentarze
Prześlij komentarz