| premiera: WITHOUT MUSIC I AM NOTHING Reżyseria i choreografia: Josue Joseph La Epoca oraz Przemysław Wereszczyński Muzyka: Josue Joseph La Epoca 11 oraz 12 marca godz. 19 | Kup bilet online | | | Wereszczyński i La Epoca tworzą spektakl nie tylko z kartek prawdziwej historii: tworzą go, łącząc różne gatunki i konwencje teatralne, odmienne techniki tańca i style muzyczne, gdzie afro kubańskie, latynoskie rytmy łączą się z rumbą, mambo-salsą i baletem przy gorących rytmach energetyzującej, akustycznej muzyki. To dziki teatralny karnawał, pełen tańca, zabawy i pozytywnej energii. WITHOUT MUSIC I’M NOTHING to taneczny manifest pełen pełnokrwistego, ekstatycznego, energetycznego tańca! Ma inspirować do odważnego przekraczania sztywnych granic i spełniania marzeń. Fuzja dwóch ciał, dwóch żywiołów, dwóch sztuk, dwóch miast, zderzenie dwóch energii: Nowego Jorku i Gdyni!!! Josue Joseph La Epoca, nowojorczyk który tańczy muzykę. Twórca stylu tańca, w którym to on może decydować o jego charakterze… Przemek Wereszczyński niewyczerpane ciało i dusza Gdyni osadzone w gorących rytmach. | | Pomiędzy wg Ślubu Witolda Gombrowicza scenariusz i reżyseria: Ewa Ignaczak obsada: Ida Bocian; Łukasz Dobrowolski; Marek Sadowski; Bartłomiej Sudak. 13 marca godz. 18 | Kup bilet online | | | Fragmenty recenzji: "Pomiędzy" Teatru Gdynia Główna to bardzo udana propozycja teatru offowego, zarówno na poziomie kompozycji, jak uniwersalnego przekazu. To przykład świadomego podążania ścieżką kontestacji rzeczywistości przez Ewę Ignaczak przy jednoczesnym odblokowaniu zahamowań w wyrażaniu zachwytu nad tekstem. Obecna sytuacja w Polsce mogła sprzyjać reminiscencjom i folgowaniu wyobraźni reżyserki, a nawet popadaniu w stan energetycznego odrętwienia, jednak całość przemawia ponad zbiorowościami, tymi lub tamtymi. Po raz pierwszy w siedlisku Teatru Gdynia Główna skojarzono w związki tekst i przestrzeń tak, aby ciągle pozostawać poza przestrzenią, czego oczekiwałby Gombrowicz. Forma burzyła sformalizowanie wywołane pozycją, jaką przyjęło się podczas "trójstacjonarnego" wędrowania poprzez wyłożoną posadzką podziemną przestrzeń. I może to właśnie owe podziemia nadały kolejne walory temu spektaklowi […] Ewie Ignaczak udało się "postawić" najlepszy od lat spektakl, wcale nieprzekroczeniowy, ale offowo wysmakowany i dojrzały. Dwie godziny udanego spotkania z plątaniną znaczeń i "dutknięć"[…] Katarzyna Wysocka – Gazeta Świętojańska Bilety: 25/35 zł Sprawdź szczegóły | | | Stacja bajek: Juri -magiczny spektakl dla dzieci inspirowane opowiadaniem Barbary Szafraniec scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski obsada: Zofia Nather, Paweł Klowan /Marcin Marzec/Wojciech Stachura 13 marca godz. 12 | Kup bilet online | | | | Pełna ciekawości dziewczynka imieniem Juri przeżywa fascynującą przygodę. Tajemnicza, operowa szafa, a w niej zakurzone kostiumy i dawno nieużywane rekwizyty – przedmioty, które odeszły w zapomnienie, których przeznaczenia nikt już nie pamięta. Czy to możliwe, że te „rupiecie” ożywają? Co kryje się za drzwiami szafy? Kogo na swojej drodze spotyka Juri? Kim są Hopsas i Ślimol, wejścia do jakiej krainy strzeże Kurzeracz? Żeby się tego dowiedzieć, przyjdźcie do Teatru Gdynia Główna i razem z Juri przekroczcie próg pełnego niesamowitości świata, nad którym unosi się delikatny zapach lawendy… Kolejny, po Wielkim cieście, spektakl w reżyserii nagrodzonego Galionem Gdyńskim Piotra Srebrowskiego. Twórcy udowadniają, że nawet najzwyklejsze przedmioty można przemienić w pełnych życia i uroku bohaterów. y Bilety: 20 zł Sprawdź szczegóły | | | | Lady m. na podstawie Makbeta Williama Szekspira, w tłum. Leona Ulricha reżyseria: Ida Bocian obsada: Agnieszka Skawińska 19 marca godz. 19 | Kup bilet online | | | | Monodram ukazuje nam Lady Makbet we współczesnym otoczeniu, jako jedną z nas. Sprawcę czy ofiarę, rządzącą czy rządzoną, twórczynię czy dzieło? Jest to nie tylko portret kobiety bezwzględnie dążącej do celu, ale również próba przyjrzenia się mechanizmom władzy, które korumpują, odcinają od rzeczywistości, uzależniają i zacierają granicę między dobrem a złem sprawiając, że usprawiedliwiamy wszystkie metody jej sprawowania. Fragmenty recenzji: „Agnieszka Skawińska nie tylko ma świetny kontakt z publicznością, ale także dysponuje wieloma umiejętnościami aktorskimi. Piękna, współczesna kobieta skupia na sobie uwagę i potrafi świetnie poprowadzić emocje widza przez mroczną historię opowiedzianą słowami Szekspira” Marzena Bakowska – Radio Gdańsk „Bez wątpienia aktorka świetnie poradziła sobie w roli femme fatale – budując na scenie silną osobowość, która właściwie sama dokonuje morderczych czynów posługując się do tego niemal bezwolnym mężem. Jest w niej ogromna potrzeba kontroli, bohaterka powoli zatraca się w swoich czynach tracąc kontakt z rzeczywistością. Zdaje się w każdym widzieć zagrożenie i pozbywa się wszystkich potencjalnych wrogów bez chwili zastanowienia” Magdalena Łoboda – My3miasto.pl Bilety: 25/ 35 zł Sprawdź szczegóły | | | | |
Komentarze
Prześlij komentarz